Založ si blog

Kúzelný Cancún – tipy & rady

Začal nový rok a vy rozmýšľate, že by ste vycestovali niekam do tepla? Možností je veľa a práve Mexiko je jedna z krajín, ktorá má v tomto období ideálne počasie. V tomto článku vás presvedčím o tom, že dovolenka v turistami obľúbenom Cancúne nie je len o ležaní na pláži. V Mexiku sa môžete tešiť na bohatý podmorský svet, Mayské pyramídy, prírodné jazierka cenotes, krokodýly, korytnačky, delfíny a mnoho ďalších zážitkov. Sama som nevedela, čo všetko tu je, kým som tu neprišla, ale moje spomienky z dvojtýždňovej cesty sú stále čerstvé a preto sa chcem s vami o ne, čo najskôr podeliť.

 

 

KEDY ÍSŤ NA DOVOLENKU DO MEXIKA

Predtým, než si vôbec naplánujete cestu do Mexika určite potrebujete vedieť, aké je tam momentálne počasie. Yucatánsky poloostrov, na ktorom sa Cancún a ďalšie zaujímavé miesta nachádzajú má vlhké tropické podnebie, podobne ako Florida.  Aké počasie máte teda očakávať? Ak si chcete užiť pohodovú dovolenku bez dažďa a s príjemnou teplotou, príďte tu v období od konca novembra do polovice apríla. Počas mesiacov august až október musíte počítať s vysokým vlhkom, občasnými búrkami, silnými dažďami a rizikom príchodu hurikánov.

Ja som tu bola práve na prelome septembra a októbra, teda ešte v období hurikánov. Našťastie som žiaden hurikán nezažila, ale bolo tu horúco ako v saune, tak vlhko, že keď som vyšla von mala som chuť ísť znova do sprchy a skoro každý deň bola búrka alebo nejaká prehánka. Na druhú stranu som si užila aj dostatok slnka a tak celý pobyt hodnotím veľmi pozitívne.

 

BEZPEČNOSŤ V MEXIKU

Veľa ľudí má strach z kriminality v Mexiku, ale musím povedať, že som sa cítila po celú dobu bezpečne. Turistické oblasti sú strážené policajtami a medzi miestnych obyvateľov do odľahlých uličiek nemáte dôvod chodiť. Čo som postrehla počas cestovania po Mexiku je fakt, že mexičan neverí mexičanovi. Za celú dobu som snáď nevidela dom, ktorý by na oknách alebo dverách nemal mreže a to aj v tých najmenších mestách.

 

DOPRAVA V CANCÚNE

Cancún tvorí downtown, kde žijú hlavne domáci obyvatelia a potom hotelová zóna s krásnymi plážami, kde sa zdržiavajú všetci turisti, ktorí prídu do Cancúnu na dovolenku. Hotelová zóna, nazývaná tiež “Zona Hotelera” je naozaj rozsiahla a má dĺžku až 27 km. Preto cesta z jedného konca na druhý trvá kľudne aj pol hodinu a ak nechcete pravidelne platiť za taxík, určite radi privítate miestnu dopravu v podobe autobusov, označených ako R1 a R2. Zastavujú na zastávkach alebo keď na nich zamávate pri ceste. Šofér vás väčšinou vysadí tam, kde budete potrebovať. Určite vás poteší aj cena, jedna jazda stála iba 15 pesos/ 0.70.

 

JEDLO V CANCÚNE
Ten kto už ochutnal mexickú kuchyňu vie, že je naozaj výborná. Osobne som sa na jedlo v Mexiku tešila asi najviac zo všetkého a tak som každý deň mala quesadillu, burrito alebo fajitas. Dobrú správu mám aj pre milovníkov mexického piva Corona, ktoré tu kúpite už za 0.60€. Väčšina hotelov ponúka all inclusive, ale pokiaľ by ste nejakú reštauráciu predsa len chceli navštíviť, tak priamo na hotelovej zóne je veľa podnikov, kde sa môžete najesť – od tých najlacnejších až po tie najdrahšie. Pri rozhodovaní do ktorého podniku ísť vám doporučím použiť zadarmo aplikáciu Foursquare, v ktorej vidíte hodnotenie podniku aj cenovú hladinu.

 

TIPY, ČO VIDIEŤ V CANCÚNE

Tak a teraz nastupuje tá najviac zaujímavá časť, čo vidieť v Cancúne. Tyrkysová farba mora, biely piesok a pohoda v hotelovom bazéne…tieto dokonalé obrázky z katalógov cestovných kancelárií si vie vybaviť asi každý, ale okrem hotelovej zóny “Zona Hotelera” nájdete v Cancúne a jeho okolí viac, než by ste možno čakali.

 

Lagúna plná krokodílov

Začnem zostra a prvý tip, ktorý vám dám sú krokodíly. Asi málokde sa hovorí o tom, že kúsok od hotelovej zóny v Cancúne je lagúna Nichupté s krokodílami. O tom, že nesrandujem, vás presvedčia tabule pri ceste zakazujúce ich kŕmenie. Ak by vás to predsa len lákalo, skúste odolať. Pokiaľ by ste chceli nejakého krokodíla naozaj vidieť, môžete si zaplatiť výlet na lodiach alebo skúsiť šťastie prechádzkou popri vode.

 

 

Fotka s nápisom Cancún

V každom turisticky známom mestečku Yucatánskeho regiónu sa nachádzajú veľké nápisy miest, pri ktorých sa môžu turisti vyfotiť. Najviac známy a obľúbený je práve nápis Cancún. Ak si však myslíte, že sa pri ňom môžete vyfotiť kedy sa vám zachce, tak sa mýlite. Pokiaľ si ráno neprivstanete a prídete tu počas dňa pripravte sa na to, že na fotku si počkáte aj polhodinu.

 

Nakupovanie oblečenia a suvenírov

Cancún je turistická oblasť a je tomu prispôsobená aj hotelová zóna, na ktorej nájdete nákupné centrá, v ktorých nechýbajú luxusné značky, či kiná. Pre mňa bola zážitkom návšteva supermarketu, kde bol veľký výber ovocia, zeleniny a iných typicky mexických dobrôt. Obchod však nenahradí atmosféru klasických trhov, ktoré nájdete v centre Cancúnu pod názvom Mercado 23.

Čo sa týka suvernírov, vyhnite sa obchodom v nákupných centrách, navštívte radšej trh Flea market coral negro a podporte tak domácich maloobchodníkov.

 

Potápanie so žralokmi

Vedeli ste, že Mexiko je jedno z miest na svete, kde môžete zažiť potápanie/šnorchlovanie so žralokom obrovským? Škoda, že som sa to dozvedela až po naplánovaní cesty, pretože tento zážitok je možné absolvovať iba v období jún až polovica septembra, kedy sa žraloky obrovské presúvajú k okolí Cancúnu (konkrétne napr. k Isla Mujeres a Isla Holbox), aby sa najedli. Dosahujú neuveriteľnú dĺžku 12 až 15 metrov a patria tak medzi najväčšie ryby na svete. Ale nebojte sa, na vás si nepochutnajú, pretože najviac im chutí planktón.

 

Podvodné múzeum MUSA

Ak ste niekedy videli fotky sôch pod vodou a lámali ste si hlavu nad tým, kde sa asi nachádzajú prezradím vám, že v Mexiku. Konkrétne v podvodnom múzeu MUSA nájdete až okolo 500 kusov. Boli tu umiestnené nie len ako atrakcia pre turistov, ale hlavne za účelom tvorby umelého útesu. Majú podporiť rast korálov, posilniť miestny ekosystém a poskytnúť útočisko morským živočíchom.

 

Návšteva ostrova Isla Mujeres

Maličký ostrov Isla Mujeres sa nachádza ani nie polhodinu loďou od Cancúnu a rozhodne má, čo ponúknuť. Na jeho návštevu si rezervujte minimálne celý deň, pretože poldňa mu nestačí. Faktom je, že zatiaľ, čo v Cancúne si užijete veľké vlny, na Isla Mujeres vás čaká pokojné more. Turisti tu jazdia hlavne kvôli možnostiam šnorchlovania a potápania, pretože podmorský svet je tu naozaj nádherný.

 

 

Ako sa dopraviť z Cancúnu na Isla Mujeres?

Dopraviť sa tu je naozaj veľmi jednoduché a rýchle. Prepravu má pod palcom spoločnosť UltraMar, ktorá jazdí na ostrov z hlavného prístavu Puerto Juarez od 5 rána skoro do polnoci v pravidelných polhodinových intervaloch. Konkrétne časové intervaly aj ceny nájdete priamo na stránkach spoločnosti: ultramarferry.com

Okrem hlavného prístavu jazdia lode aj z hotelovej zóny a to konkrétne z pláží Playa Tortugas, Playa Caracol a El Embarcadero, avšak menej často.
Ja som išla na ostrov Isla Mujeres z hlavného prístavu a za spiatočný lístok som zaplatila 300 pesos/13€ na osobu. Lode sú nové a cesta bola veľmi príjemná. Obsadila som si miesto na streche, kde som mala výhľad na krásne tyrkysové farby mora a cestu nám spríjemnila živá hudba.

 

Ako sa pohybovať po ostrove?

Po príchode na ostrov som veľmi rýchlo zistila, že medzi turistami sú na prepravu bezkonkurenčne najviac populárne golfové autíčka. Cena za požičanie mi ale prišla celkom vysoká cca 1200 pesos/50€ na 24 hodín a tak som radšej uprednostnila požičanie skútru. Ak si nechcete požičiavať ani skúter, ani golfové autíčko ďalšou možnosťou môžu byť bicykle alebo taxík.

 

Čo navštíviť na Isla Mujeres?

Ako som už spomenula vyššie v článku, po okolí ostrova Isla Mujeres nájdete bohatý podmorský život. Práve odtiaľto sú organizované výlety za žralokom obrovským, korytnačkami, či do podmorského múzea MUSA. Nemôžem nespomenúť ani plávanie s delfínami, ktoré môžete zažiť v Doplhin Discovery.

Z pláží je na Isla Mujeres najviac obľúbená Playa Norte, ktorá sa nachádza na severe ostrova a právom patrí medzi najkrajšie na svete. Bola som tu a musím potvrdiť, že je tu krásne priezračná voda a biely jemný piesok.
Ďalšie pláže na ktorých som síce nebola, ale tiež stoja za návštevu sú Playa Lancheros (nazývaná tiež Playa Paraiso) a Playa Sol.

Tak to je odo mňa ku Cancúnu všetko. Možno vás niektoré informácie v článku prekvapili, o iných ste možno už vedeli. Faktom je, že Mexiko je úžasná krajina. Poznám cestovateľov, ktorý navštívili viac ako 50 krajín a Mexiko stále patrí medzi to najlepšie, čo doteraz videli. Ja som sa z neho nedávno vrátila a už teraz viem, že sa tam raz vrátim znova! 🙂

 

Zájazdy rakúskych a nemeckých cestovných kancelárií do Mexika nájdete na stránkach: www.reisen.sk/dovolenka/mexiko/

Autor: Michaela Čajková

Marsa Alam 2024 – Cenovo výhodná dovolenka s priamymi letmi

19.03.2024

Autor blogu: Sandra Košútová 🇪🇬 Stredisko Marsa Alam sa nachádza na južnom pobreží Červeného mora v Egypte a ponúka úžasné podmienky na potápanie, s krásnym korálovým útesom a pestrou podmorskou faunou. Je vzdialené len 4 hodiny letu z Bratislavy a predstavuje tú pravú kombináciu výbornej dovolenky- teplé more, krásne pláže, slnečné počasie, skvelé služby a [...]

Egypt 2024: Najvýhodnejšia jarná dovolenka s tipmi na overené hotely

29.02.2024

Autor blogu: Sandra Košútová 🐪 Väčšina z nás už netrpezlivo čakáme a tešíme sa na príchod slnečných mesiacov roka. Ja osobne som si preto v januári povedala, že dosť bolo zimy – chcelo by to nejaké slniečko. Spolu s kolegami sme sa vybrali na infocestu do Egypta, aby sme Vám – našim klientom poskytli vždy tie najlepšie informácie z prvej ruky. Tentoraz [...]

Čarovný Omán 2024: Nové lety z Bratislavy

15.02.2024

Navštívte s nami Arabský poloostrov, rozprávkový Omán, krajinu sultánov a Salalah, bielu perlu Orientu. Jemné pieskové pláže, tyrkysové more s delfínmi a veľrybami, kilometre kokosových paliem strážiacich pobrežie, duny púšte opierajúce sa o horský ománsky masív. Ten drží vlhko a vracia ho národnému pokladu, kadidlovému stromu, ktorého miazga sa v dávnych dobách [...]

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Škola / Školstvo / Žiak /

Školákom sa začali veľkonočné prázdniny, do lavíc sa vrátia o týždeň

28.03.2024 07:30

Veľkonočné prázdniny sú pre školákov posledným dlhším voľnom pred koncom školského roka.